Przepisy,  Uncategorized

Fit szarlotka

Uwielbiam wszystkie ciasta z jabłkami dlatego prędzej czy później musiał się tu pojawić właśnie ten przepis. Choć szarlotka zawsze kojarzyła mi się z jesiennymi wieczorami spędzonymi przy kominku z kubkiem gorącej herbaty, to jednak jako wielka miłośniczka tego ciasta jestem zdania, że idealna jest nie tylko w chłodne jesienne wieczory.

 

Składniki:

* Płatki owsiane/żytnie/orkiszowe itd. 150

* Mąka ryżowa 100g

* cukier kokosowy/ksylitol  1/2 szklanki (80g)

* masło/olej kokosowy 100g

* wiórki kokosowe 50g

***

* 5 jabłek

* sok z 1/2 cytryny

* 50g miodu

* cynamon

* Orzechy włoskie/migdały

 

Przygotowanie:

1. Płatki blendujemy na mąkę 

2. Dodajemy mąkę, cukier, wiórki kokosowe i rozpuszczone masło.

Gdy masa będzie zbyt ‚sucha’ i składniki nie będą chciały się ze sobą połączyć, można dodać trochę wody (do 100ml).

(wodę należy stopniowo dolewać, cały czas kontrolując konsystencje ciasta.)

3.  3/4 ciasta wykładamy foremkę wyłożoną papierem do pieczenia.

5. Cztery jabłka obieramy i tarku jemy, odlewamy sok, dodajemy łyżeczkę cynamonu, miód i sok z cytryny całość przekładamy do rondelka i gotujemy chwile.

(do momentu aż zostanie jak najmniej soku)

6. Przygotowaną masę układamy na cieście.

7. Jedno jabłko kroimy w kostkę i układamy na cieście, dodajemy orzechy i posypujemy 1/4 ciasta.

8. Pieczemy przez 30 minut w 180*C

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *